I veckan var jag minsann på gala. Så mycket gala det blir i pandemitider. Började med att jag och en kollega röjde långa stora bordet i ateljén så vi kunde sitta ett litet gäng där med säkert avstånd och goda marginaler. Sen dukade vi med duk och snacks. Och packade upp Felix filmduk. Den var ju inte direkt slät kunde man konstatera. Men det krävs storbild när det är gala. Och pandemi. Och som ni ser fick vi till all teknisk lösning med tre minuters marginal. I ett rum hade vi dator med uppkoppling om det blev vinst, då skulle man gå in och sätta sig framför den skärmen. På en annan dator fanns mingel med vårt stockholmskontor, på en annan mingel med kunden som var nominerad och så då själva galan på en dator på storbild. Och för alla er som inte jobbar i reklambranschen har ni så klart inte en aning om vad jag pratar om för gala. I alla fall. Guldägget, vår bransch egen Guldbagge eller Grammis kan man säga! Det är det mest prestigefyllda priset i svenska reklambranschen, det bedömer årets bästa kommunikationsinsatser utifrån kriterierna Idéhöjd, Tydlighet, Relevans, Hantverk och Omdöme. Här står mina två personer. Malin och Malin. Vår VD och vår CD. Och även kreatörerna på NK och kampanjen “NK först med det senaste sedan 1902” som vann silver i kategorin Hantverk! Ett stort hurra och skål!!! Vi bestämde oss för att fira detta vidare och tog oss ut för att söka upp regnsäker uteservering. Jag såg ut så här. Det blev Ruth och sparris med italiensk ost. Och lite mer bubbel. Nästa år måtte det väl ändå bli en fysisk gala och jag tänker att vi då firar ett guld i stockholmsnatten.