Två jobbveckor in i januari och jag är sjukt stolt över mig själv och mina meal prep. Förra januari blev jag väldigt inspirerad av Green Kitchen Stories vecko-förberedelser, men stannade vid inspiration. I år har jag däremot ägnat en timme av söndagskvällen åt att koka quinoa och rosta grönsaker i ugnen. Så galet värt när veckan sätter igång och det alltid finns något man kan göra lunchlåda på eller använda till middagen. Och nej, inte ens i närheten av ovan snygga förberedelser. Men en och annan gammal glassburk med prep finns numer i min kyl i alla fall! En annan januarigrej är ju att man vill förändra och fräscha upp. Sig själv. Måste klippa och färga håret. Min frisyr är så himla trött just nu. Tänker ovan längd och svall. Bildkälla Och så var det det där med vår och ljumna vindar. Tar en dag i taget och räknar sakta men säkert ner. Kanska fira in årets första vårdag i denna galet härliga blus? Från Baum und Pferdgarten. Men eftersom det är i alla fall tre månader kvar tills våren och de lite ljumnare temperaturerna kommer så får man göra det bästa av situationen. Tex dra på sig sommarklänningen med ett par tjockstrumpor, en kofta och ett par sådana här stövletter! Dessa anser jag vara ett kap, från HM. Min kära kollega Jessie (som är min bästa tipsare!) tipsade mig om att följa Ekotipset på Instagram. Så bra ju! Massor av kul och bra tips. Hittade bland annat ett recept på kombucha. Sjukt sugen på att försöka göra en egen sats. Här hittar man Ekotipset blogg och Instagram. I veckan såg jag på en ny reklamfilm från Gilette. Som berörde mig. Inte på det sättet som en gripande film från Barncancerfonden gör. Eller bara en helt brilliant reklamfilm som får en att känna "jisses vad smart". Men den gjorde mig så förbannat glad. Säkerligen kan man göra detta på massa olika sätt. Säkerligen bättre och mindre amerikanskt. Men efter att ha sett håriga armhålor från HM, olika kroppsformer från Dove och "run like a girl" från Always. Så var det en enorm jäkla befrielse att se ett varumärke för män, göra en grej om manlighet. Dagens manlighet. Och dessutom nämna #metoo. Sen säger jag som Resumé, 99% av målgruppen är nu kränkta. Kolla filmen här. Bildkälla