Jag har varit på oräkneliga frukostseminarier och liknande tillfällen där det mot slutet när det är dags för frågestund alltid är män som räcker upp handen och vill berätta vad de tycker. De har inte en smart initierad fråga. Eller en skarp analys. Nopp, de vill bara berätta vad de tycker. Absolut något man ofta stöter på. Män som gärna berättar vad de tycker. Och förväntar sig att alla lyssnar. På Facebook finns en grupp som heter Reklamsnack. Precis. En grupp där reklam diskuteras. Och ungefär vart tionde inlägg är en kvinna, resten är män som vill berätta vad de tycker, vill verka lite roliga eller bara publicera något de tycker är kul. Som en Pelle som för ett par veckor sedan la upp Din Skos logotyp bredvid Pornhubs. För att de är så lika. Okeeeej. Jag hade ingen aning om hur Pornhubs logga såg ut. Men det hade uppenbarligen Pelle. Och han gör det med texten "Här. kastar in denna vedklabben i Varsegoda!". Lite längre ner har en Martin skrivit "Varför ska alla pappor i svensk reklamfilm framställas som dårar, mähän med mera. Det är varken roligt eller nytänkande. Bara fånigt. Nu är det mammornas tur att få skämmas." Men värst är ändå detta. I september startar Reklamsnack-gäris och icke-binäris med headerbilden "Intressant älskling, men låt mig köra över din erfarenhet i ämnet med mitt självförtroende". De delar gruppen på Reklamsnack med texten "Välkommen in i värmen". Admin till Reklamsnack för stänga kommentarsfältet då majoriteten av kommentarerna inte håller god ton. Peggy VS Mad Men 2021. P.S. Blev även i veckan upplyst om gruppen "Mad Mats" där "Sveriges mest intresserade marknadsförare samlas för att diskutera, snacka, hjälpa, skoja, lära sig om marknadsföring." Mad Mats heter alltså gruppen. Bildkälla